Besmele ve Hamd ile başlayıp Emma B’adu ile devam etmenin Fazileti

بسم الله الرحمن الرحيم

الحمد لله رب العالمين والصلوة  وسلام على سيدنا ونبينا محمد وعلى آله وأصحابه أجمعين.

اما بعد :

Besmele ile başlamak: Besmele her işin başıdır, her şey onla başlar, bütün alem onla var olur, bütün kainat oradaki be harfin noktasında gizlidir.

Peygamber Efendimiz sav buyurmuş:” Zamanın bütün alimleri toplansa Besmelenin  b harfinin manasını yazmaya kalkışsalar 💯 🐪 deve yüklü kitap yine de yetmez.”
Hadis de belirtilen “Yüz Deve” şimdiki zamana göre on tır anlamındadır.
Yani on tır kitap besmelenin “b” harfi için bile yetmiyorsa Kur’an-ı Kerim’i düşünemiyorum yani.
O zaman bide sadece meal den bakıp amel yapmayı düşünsek artık ne olur bilmiyorum.
Bu yüzünden biz bu mukaddes kelam olan Besmel-i Şerif ile başladık.
Peygamber Efendimiz sav ‘in bu besmele hakkında gerekli hadisleri var, bunlardan bazılarını değinelim inşallah.

  1. Resulullah (sav) ashabından altı kişi içerisinde yemek yiyordu. Derken bir bedevi geldi. (Besmele çekmeksizin) iki lokmada yutuverdi. Resulullah (sav): “Eğer bu adam Besmele çekseydi yemek hepinize yeterdi!” buyurdu.(Yiyecekler , Yeme Adabı, Hz. Aişe (r.a)1962 )
  2. Resulullah (sav) buyurdular ki: “Abdesti olmayanın namazı da yoktur. Üzerine Besmele çekmeyenin abdesti yoktur.”(Namaz; Namazın sekiz şartı,Taharet Bölümü, Ebu Hureyre 2667)
  3. (Hayvanı keserken) Besmele çekmeyi bir kimse unutmuşsa bunun bir mahzuru yoktur. Ancak kasden terketmiş ise, kesilen yenilmez.” [Rezin`in ilavesidir](ZEBAİH (KESİMLER),Kesim Adabı Ve Yasakları, İbnu Abbas, 1950)
  4. “Kur’an Okuyacağın Zaman Kovulmuş Şeytandan Allah’a Sığın.” (Nahl: 98)
  5. “Besmele ile başlanmayan her işte bereketsizlik olur.” (İbn-i Mâce)
  6. İbn-i Abbas -radiyallahu anh- Hazretleri, Resulullah -sallallahu aleyhi ve sellem- Efendimiz için “Namaza besmele ile başlardı.” buyurmuşlardır.
  7. Şu kadar var ki Resulullah Aleyhisselâm’a ilk inen Âyet-i kerime; “اِقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ Yaratan Rabb’inin adıyla oku!” (Alâk: 1)
  8. Sizden birisi eşine yaklaşmak istediğinde: ‘بِاسْمِ اللهِ اللَّهُمَّ جَنِّبْنَا الشَّيْطَانَ وَجَنِّبِ الشَّيْطَانَ ما رَزَقْتَنَا Bismillah! Ey Allah ım! Bizi şeytandan, şeytanı da bize ihsan ettiğin çocuktan uzak kıl! der ve eğer bu yakınlıktan onlara bir çocuk bahşedilirse, o çocuğa şeytan ebediyen zarar veremez (Buhârî, nikâh 66; Müslim, nikâh 116)
Hadislerde ve Ayetlerde de anlaşıldığı üzere Besmele her şeyin başıdır.
Bizde bu çalışmalarımızın Başında da Besmele ile başladık ki feyiz, bereket, rahmet ve mağfiretlere ulaşmak, onları elde elde ederek bu çalışmamızı sürdürmeyi diliyoruz.

   İkinci Olarak Hamd İle Başlamak: Yine aynı şekilde Kur’an-ı Kerim’de Mukaddes Besmeleden sonra Hamd ile devem etmiştir.

 Hadislerde de yine Hamd İle Başlamak ile ilgili önemli hadisler mevcuttur.
 
  Ebû Hüreyre radıyallahu anh’den rivayet edildiğine göre Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:
Allah’a hamdederek başlanmayan her önemli iş bereketsiz olur. “
(1397)Ebu Davud, Edep, 18. Ayrıca bk.. İbni Mace, Nikah 19)
Bence bu hadis bile Hamdın önemini anlatmaya yeter zaten Kur’an’da onla başlaması ayrı bir sebeptir.

   Ve Son olarak اما بعد  (Emma Ba’d): Arapça bir kelime olup tama olarak (sonrasına gelince) anlamındadır.

   Bu kelimeyi İlk Olarak Hz. Davut as kullanmış sonra Peygamber Efendimiz sav bir hutbesinde kullanmıştır.
   Resûlullah (aleyhissalatu vesselam) bir hutbe okudu: Adeti vechile Cenab-ı Hakk’a hamd ve senada bulunduktan sonra şöyle buyurdu… (Buhari, İ’tisam 5, Edeb 72; Müslim, Fedail 127, (2356).)
Diye devam eden Hadis-i Şerifin de altı çizilen yer bu edatımızın Hadis-i Şerifteki anlamı olmaktadır.
 Ve böylelikle bütün İlim Kitapları bu üç temel şey üzere başlanıldı.

 Değerli Müslüman Kardeşlerim!

Başlangıcı bitirdikten sonra Hülasat ül-Kelam diyerek konuya girmek istiyorum lakin yazımız biraz uzadı bugünlük bu kadar yeter ilerleyen yazılarda inşallah konularımıza başlayacağız.
                                                                   Tevfik Bizden Muvaffakiyet Allahu Teala’dandır.

                                                              باحث Muhammed Furkan Akdoğan

Comments

This post currently has one response

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Kenar Çubuğu